среда, 22 марта 2017 г.

Патріотичне виховання


Інформація
про стан патріотичного виховання  в Отроківській ЗОШ І-ІІІ ступенів
Концепція національно-патріотичного виховання молоді сприяє вихованню у молодого покоління почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку, реалізації науково-технічного та творчого потенціалу молодих громадян, а також сприяння ефективній діяльності центрів патріотичного виховання молоді.
Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання, відповідно до річного плану роботи Отроківської ЗОШ І-ІІІ ступенів є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації. 
Тому національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова формування свідомої розвиненої особистості, яка здатна переосмислити уроки минулого, сприяти формуванню сучасного позитивного іміджу країни, знати та вивчати історію свого краю. Враховуючи особливості поточного навчального року, суспільно-політичні умови, в яких перебуває наша держава, виховання свідомих громадян своєї країни, формування у них почуття національної гідності та патріотизму, відповідальності за майбутнє України, ознайомлення з прикладами відданого служіння своєму народу набуває першочергового значення для кожного вчителя.
Відповідно методичних рекомендацій з патріотичного виховання ( наказ Міністерства освіти і науки України від  16. 06. 2015 р.№ 641) патріотичне виховання має наскрізно пронизувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне виховання, сприяти формування у дітей та їх батьків національних та загальнолюдських цінностей.
Національно - патріотичне виховання в нашій школі   здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу учні, їх духовності і культури, виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.
Напрямками роботи Отроківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  з національно-патріотичного виховання є:  
−    формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
−    формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
−    збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
−  виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
−  формування   національної   свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
−  формування   соціальної   активності;
−  виховання правової культури особистості;
− формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
−  формування в учнів потреби до праці  як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
         Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.  Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що набуває сьогодні особливого значення. Головною запорукою процвітання держави є національно-патріотичне виховання молоді, частина якої щороку поповнює лави Збройних сил України.
          Ми гордимося випускниками нашої школи, які захищають   Батьківщину в зоні АТО,  які є патріотами своєї держави, свідомими громадянами, людьми, які пам’ятають своє коріння й шанують пам'ять предків, громадянами, які готові в будь-який момент віддати своє життя за Батьківщину.          
         Шляхи реалізації принципів військово-патріотичного виховання на уроках захисту Вітчизни відображені й в Концепції національно-патріотичного виховання.    Основою патріотичного виховання учнів школи стало військово-патріотичне виховання.    План військово-патріотичного виховання входить до розділу річного плану роботи школи „Допризивна підготовка та військово – патріотичне виховання учнів”.
Основними завданнями нашої школи з військово-патріотичного виховання учнів є:
-         формування у старшокласників переконання у необхідності особистої і колективної, моральної і практичної готовності до захисту Вітчизни, розвиток та закріплення необхідних для цього ідейно-політичних, морально-психологічних та фізичних якостей;
-         виховання інтересу до військових та військово-технічних знань і вмінь, прагнення до оволодіння ними;
-         орієнтація учнів на військову професію;
-         формування у майбутніх воїнів почуття відповідальності за виконання свого службового обов’язку, дисциплінованості, статутних норм поведінки, поваги до старших.
          Відомо, що головним завданням школи є, було і залишається  забезпечення якісного навчального процесу для дітей, розвиток особистості, навчання самостійно оволодівати новими знаннями. На сьогодні загальноосвітні навчальні заклади є єдиним центром з підготовки всіх без винятку юнаків та дівчат до захисту Вітчизни. В цій ситуації надзвичайно зростає роль предмета «Захист Вітчизни», позакласних шкільних заходів військово-патріотичного спрямування. «Захист Вітчизни» – предмет особливий. У ньому поєднані не тільки знання історії народу, героїчні, славні традиції минулого, але й фізичне виховання школярів. Національно-патріотичне та громадянське виховання учнів – стержень цієї навчальної дисципліни.
         Знання, засвоєні на уроках, поглиблюються і розширюються у   позакласній  виховній  роботі . На базі школи працює військово-патріотичний гурток  з прикладної фізичної підготовки , на якому з учнями 9-11 класів,  з метою підвищення рівня військово-патріотичного виховання, провoдяться  бесіди :„ Конституція України та Закон України" „ Про загальний військовий обов'язок і військову службу"„ Державна і військова символіка України" , диспути:„Що означає бути патріотом України" ,«Будемо гідні слави героїв» , « Як ти знаєш історію Батьківщини та ЗСУ», перегляд та обговорення вітчизняних художніх та документальних фільмів , кінофільмів на військову тематику.
В процесі вивчення стану викладання предмета «Захист Вітчизни» у 2015-2016 навчальному році було відвідано  уроки, проведені контрольні роботи, вивчено документацію та стан матеріально-технічного забезпечення, проведено співбесіди з  учителем. Аналіз стану викладання предмета «Захист Вітчизни» підтверджує, що програма з предмета, заходи, передбачені місячниками військово-патріотичного виховання в основному виконуються.Дане питання обговорювалось на педагогічній раді.

Загально-шкільні заходи з національно-патріотичного
виховання, які проведені в цьому навчальному році
На всіх заняттях, у позакласній і позашкільній виховній роботі    постійно     проводиться  роз’яснювальна робота учням про внутрішню та зовнішню політику держави, рішення уряду з питань військового будівництва, зміцнення обороноздатності країни.
         Протягом навчального року учні школи взяли активну участь у написанні листів учасникам АТО, малюнків, а також  - в акції «Допоможи бійцю АТО».
 В школі проводяться такі виховні заходи як День української писемності, День соборності України, змагання «Козацькі забави», , флешмоб «Ми за мир», уроки мужності, заходи на родинну тематику.        Сприяють вихованню почуття патріотизму, глибокої любові до рідного краю шевченківські літературні свята, які стали традиційними у школі.      Спортивні змагання,  Олімпійські уроки, спартакіади, футбольні турніри, змагання з шахів та шашок є не тільки засобом пропаганди здорового способу життя, але й потужним засобом виховання патріотизму й національної свідомості.     
Традиційними в нашій школі є екскурсії в природу, під час яких діти знайомляться з рослинним і тваринним світом лук, лісу, ставка. Учні прибирають на березі ставка, обгороджують мурашники, приймають активну участь в акції «Чисте джерело».   Все це прищеплює любов до свого села, краю, Батьківщини.
   
Під час весняних канікул група учнів в кількості 22 чоловік була на екскурсії в музеї Повітряних Сил України в м. Вінниця. Під час екскурсії вони наочно познайомились з засобами протиповітряної оборони, літаками – винищувачами різних типів, гелікоптерів різного призначення, побачили капсулу в якій приземлялися космонавти, різноманітні ракетні установки, зокрема установку системи «Бук» , радіолокаційні установки .
Учні школи відвідували Стару фортецю у Камянець- Подільському, Новоушицький краєзнавчий музей.
    У третій четвер травня у школі пройшов День вишиванки - всеукраїнське свято, яке покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого одягу. Адже з давніх-давен вишивка на Україні була основним символом-оберегом. Одягаючи таку красу, ми отримуємо енергію наших предків, пишаємось минулим та гордо дивимось у майбутнє.
 Велику роль у національно – патріотичному вихованні відіграє і робота шкільної бібліотеки. Бібліотекарем Гоголь Р.В. був проведений конкурс читців поезій українських авторів « Україно моя, моя люба Вкраїно! ».
         На осінніх канікулах у школі було проведено незвичайний урок патріотизму, в якому взяли участь випускники школи, а нині учасники АТО на  Сході  України , які саме на той час перебували у короткотривалій відпустці.
           Про   проведені заходи систематично розміщуються статті в газеті «Наддністрянська правда», на шкільних веб-сайтах, в шкільній газеті «Шкільний вісник». Виготовлено стенд «Наші земляки – захисники Вітчизни» на якому розміщено фотографії наших земляків, які були чи перебувають в даний час в зоні АТО.
Щорічно до річниці визволення України та Хмельниччини від нацистських загарбників проводяться різноманітні виховні заходи. Члени учнівського комітету відвідують ветерана війни Лиситчука Івана Миколайовича, вітають його зі святом. Члени волонтерського загону «Юність» допомагають ветерану по господарству. Також учні спільно з вчителями постійно підтримують порядок біля обеліска Слави.
Вчителями історії проведено усний журнал «Роль українського     визвольного руху в формуванні української незалежної держави», виховні години до відзначення Дня Гідності і Свободи.
        
                      Як результат нашої спільної роботи, ми можемо бачити досить високий рівень сформованості патріотичних почуттів учнів, що проявляється в шанобливому ставленні до минулого Батьківщини-України та рідного краю, повазі до державних символів і законів, до своєї родини.
          Таким чином, патріотичне виховання необхідно здійснювати шляхом встановлення і підтримки балансу державного, сімейного і громадянського виховання, формування різноманітних виховних систем, стратегій, методів, механізмів, використання національно-регіональних особливостей, сучасного досвіду українського народу, його історико-культурних традицій, духовності, моралі, ідеології. Все це повинно спрямовуватися на озброєння учнів знаннями про рідний народ, його матеріальну та духовну культуру, усвідомлення себе як його частинки, спадкоємця та продовжувача його роду, виразника його психології, менталітету, на формування національних рис характеру і вдачі, чіткої громадянської позиції і патріотичних почуттів, розуміння своєї майбутньої ролі та місця в побудові й зміцненні Української держави та гуманістичного суспільства.
    Школа - як соціальний інститут, повинна готувати до життя.  А життя - це не тільки академічні знання. На виховання патріота, захисника Вітчизни має бути спрямований весь навчально-виховний процес.  На мою думку, в умовах постійних зовнішніх викликів та відкритої військової агресії на території України, проблема виховання патріотів потребує дуже виваженого та ретельного підходу, як з боку кожного педагога, кожного педагогічного колективу так і суспільства в цілому. Тільки дієве патріотичне виховання громадян забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, демократичного розвитку нашої держави, гідне представлення нашої країни, світу.
 Досвід роботи нашої школи показує, що тільки тісна співпраця вчителів, учнів, батьків, громадськості, яка проводиться систематично, цілеспрямовано і наполегливо може виховати справжнього громадянина, готового до захисту своєї Вітчизни.
        



Комментариев нет:

Отправить комментарий